Moje dovolená na Šumavě

5. června 2016 v 15:36 | Pižlík1 |  Dovolená
V sobotu 28. 5. 2016 jsme vyrazili vstříc dovolenkovým dobrodružstvím na naši milovanou Šumavu. Počasí nepředvídalo nic moc, ale my jsme s Petrem spokojení vděční návštěvníci a radujeme se z každého šumavského dne. Trochu jsem se obávala mého menšího zdravotního handicapu, neboť jsem se zcela nezotavila z nedávného padesátikilometrového pochodu Praha-Prčice. Ne, že by mě skolil samotný pochod, nýbrž paradoxně cesta z Heřmaniček do Prahy. V přeplněném vlaku byla otevřena všechna okna, průvan řádil jako černá ruka a můj organismus trpěl. Celý další následující týden jsem trávila v práci, tudíž o nějakém čase na zotavení nemohla být řeč.

Nedělní cesta z německého Waldkirchenu

S sobotu jsme se ubytovali v penzionu v Nových Hutích a v neděli natěšeni vyjeli na kolech po zrušené železniční trase z Nového údolí do německého Waldkirchenu. Sluníčko svítilo a my se kochali nádhernou přírodou Bavorského lesa. Celkem 52 km, převýšení 547 m, ze sportovního hlediska žádný extra výkon, ale s přihlédnutím k aktuálnímu zdravotnímu stavu z mého pohledu slušný výsledek. Další den, v pondělí, jsme naplánovali cestu přes Knížecí pláně na Bučinu, dál do Německa a zpět. Počasí nebylo zdaleka přejícné jako minulý den a my neustále přejížděli z oblastí, kde pršelo a kde bylo sucho. Nakonec jsme po dlouhém rozhodování Německo kvůli dešti vynechali. Tím pádem jsme zkrátili trasu na celkových 36 km, převýšení 513 m. Já byla opět spokojená, jelikož jsem vyšlapala obávané stoupání na Bučinu a ani jednou jsem neslezla z kola.

Železná opona na Bučině

V úterý nám počasí nepřálo. Od časného rána pršelo a všude kolem nás kroužily bouřkové hrady. Necítila jsem se ve své kůži, něco jako napůl zdravá, napůl nemocná a tak jsem ani neprotestovala, že sport vynechám. Zalehla jsem do postele a začala s intenzívním kurýrováním. Zázvorový čaj, paralen, zabalení do igelitu a šup do postele. Vypotila jsem minimálně dva litry.

Návštěvnické centrum v Srní, odkud se vychází do výběhu s vlky

Ve středu ráno opět zataženo, chvílemi déšť. Jeli jsme autem do Srní navštívit nově postavený vlčí výběh, kde jsme strávili přes dvě hodiny. Vlky jsme zahlédli, ale o tom psát nechci, možná někdy jindy, bylo by to na delší článek. Po vlčí obchůzce jsme zajeli do Kašperských hor a chtěli zdolat tisícový vrch Ždánov (1064 m). Zhruba 400 m před vrcholem prolétl nad námi blesk a silně zahřmělo. Lokální bouřka! Neriskovali jsme a pelášili zpět dolů. Paradoxně přes hájenku Nebe a zříceninu statku Peklo.
Vrch Ždánov (1064 m)

Ve čtvrtek jsme kvůli nepřízni počasí jeli na Kubovu Huť a odtud šplhali na tisícovku Obrovec ( 1050 m). Ale ani tato tisícovka nám nebyla letos souzena. Necelých padesát metrů před vrcholem, možná méně, začaly padat trakaře a létat blesky. Vypnuli jsme telefony a uháněli jako o život dolů. Seběh v pláštěnkách jsme přežili ve zdraví a jelikož jsem se cítila po zdravotní stránce lépe než v posledních dnech, zašli jsme do plaveckého bazénu ve Volarech. Na hodinkách jsem nastavila režim plavání a skočila do vody. Po sto metrech jsem informativně koukla na displey a zjistila, že něco není v pořádku. Jak by ne, místo schwimming jsem odsouhlasila spinning. Hodinky jako holinky, není divu, měla jsem na očích plavecké brýle a chybička jsem vloudila. Musela jsem znovu nastavovat sportovní režim. V závěrečném hodnocení jsem tedy uplavala za 1 hodinu a 6 minut o 100 m více, což je 2150 m. Měla jsem obrovskou radost, že mé chytré hodinky dokáží vyhodnotit kromě jiného i styl plavání, takže v tabulce v počítači se ukazuje volný styl 1775 m a prsa 275 m. Kdo má zájem, může se podívat na mé veškeré sportovní aktivity vyhodnocené hodinkami suunto zde:

V pátek bylo snad nejhorší počasí celého týdne. Úplně nad celou Šumavou lilo jako z konve. Ačkoliv jsem měla v úmyslu vyjet svůj oblíbený kopec z Renštejna přes Svojše na Horskou Kvildu ( je to takový můj osobní ukazatel zdatnosti), kapitulovala jsem a dala si odpoledne pouze hodinku hathajógy. Nic jiného podniknout nešlo.

Jedna zmoklá slepice

V sobotu ráno jsem se bláhově domnívala, že před odjezdem dodatečně zrealizuji svůj test zdatnosti, ale počasí se během dvou hodin zhoršilo natolik, že jsme jeli rovnou domů. Vynechala jsem i lezecké centrum. Doma nás čekalo překvapení v podobě rozbitého výtahu a my museli všechno včetně kol a nosičů tahat po schodech do čtvrtého patra, což byla krásná tečka za naším dovolenkovým pobytem.

Přesto přese všechno se mi moje dovolená moc líbila a už se těším na další.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 5. června 2016 v 15:45 | Reagovat

Počasí si s vámi hrálo kdo s koho, ale jak je vidět, tak jste to zvládli dobře. :-) My jedeme tentokrát do Železné Rudy koncem června,kdy hlásí také deštivo, tak uvidíme. Šumava je krásná, ale já přece jen mám raději Krkonoše a v minulosti byly moji favoriti Tatry - všechny :-D

2 Pižlík Pižlík | E-mail | Web | 5. června 2016 v 16:06 | Reagovat

Zdeni, v Železné Rudě je to také pěkné, ale na mě je tam moc přelidněno.Krkonoše mě nijak neuchvátily, ale každý máme svého favorita. :-) Tatry, to je také nádhera, ale víc mě oslovila Malá Fatra. :-) Přeji Ti krásnou dovolenou, určitě budete mít kam chodit. Německo to jistí. :-)

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 5. června 2016 v 17:04 | Reagovat

No tohle tedy pro mne není dovolená ale aktivní peklo! Ne že bych se v těhle končinách co jste byli flákala a válela, ale tolik aktivit by už zkazilo celý pobyt.Já bych se kliďánko toulala s foťákem okolím ......

4 děda tik tak děda tik tak | Web | 5. června 2016 v 18:22 | Reagovat

Šumná Šumava dovede svým podnebím překvapit, ale když se vyvede, je to nádhera. Celý popisovaný kout znám a rád na něj vzpomenu. Tvoje aktivita Ilonko je obdivuhodná, ale kdo má rád hory a přírodu dokáže ledasco. :-)

5 DRAK DRAK | Web | 5. června 2016 v 19:07 | Reagovat

Šumava nikdy nezklame!
ty kopretiny jsou skvostné

6 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 6. června 2016 v 13:10 | Reagovat

[2]: Jo, Malá Fatra se mi taky líbila, my jsme prošli všechna pohoří a vrchoviny v Československu kromě Novohradských hor. V Železné Rudě kousek stranou máme ubytování, jinak to jistí cesty-necesty :-)

7 dáša dáša | Web | 6. června 2016 v 14:23 | Reagovat

Milá Ilonko, děkuji za pozdravení přes Katku, moc mě potěšilo :-) K Šumavě střídavé počasí patří, vůbec mi to tam nevadí :-) Mám ráda Bílé Karpaty, Vysočinu, Orlické hory, Malou Fatru a zmíněnou Šumavu. Protože nejsem tak zdatná jako Ty, provozujeme turistiku a obdivujeme přírodu :-)a sbírám divoké byliny ( ne v národních parcích a v chráněné krajině ) ) U nás je tak krásně! :-) Obdivuji Tě už několik let, co všechno zvládneš, ten bazén mě dostal :D Jsi na sebe velice náročná, ale hlavní je, že Tě to baví a udržuješ si kondici a zvyšuješ svoje výkony :-)
Hlavně, aby Ti dlouhé roky zdraví složilo, moc Ti to přeji :-)  :-)  :-)
V pátek na radiu žurnálu byl o odborník na počasí a říkal, že tolik nebezpečných bouřek jako teď už několik týdnů bylo naposledy v roce 1910 O_O
Když jsem četla, kolik bouřek jste sbíhali z výšlapů do hor, dostala jsem o vás strach [:tired:] Letos je během posledních 14 dnů v Evropě i Americe hodně raněných a mrtvých po úderu blesku. :-(  Dávejte na sebe velký pozor!!! Mám Tě ráda, Ilonko, a přeji Ti hodně zdraví, sil a radosti při dalších vašich výšlapů a výletů, ale i z práce :-)  :-D Slunce v duši, Ilonko :-)

8 dáša dáša | 6. června 2016 v 14:27 | Reagovat

Promiň, Ilonko,.....přeji Ti, aby Ti zdraví sloužilo......NE SLOŽILO!!!!!....

9 Hanka Hanka | E-mail | Web | 7. června 2016 v 0:12 | Reagovat

Na Šumavu mám krásné vzpomínky, byli jsme tam na dovolené asi třikrát.
Byl to vlastně jen prodloužený víkend.
Počasí nám nevyšlo ani jednou, ale stejně tam bylo nádherně.
O tvých sportovních aktivitách raději nic moc nečtu, protože na mě jdou mdloby. ;-)  :-D
Já jsem ráda, že můžu aspoň chodit a přitom fotit. ;-)
Tvoje kopretinová fotka je překrásná!
Zdravím a přeji pěkné dny. ☼ :-)

10 Ježurka Ježurka | Web | 9. června 2016 v 15:29 | Reagovat

Ilonko, doufám, že po těch sprintech v tom dešti se ti nepřitížilo a potvrzuji, že jsi opravdu skromná a vděčná dovolenkářka. Tak příště bude ještě líp, uvidíš! :-)

11 Intuice Intuice | E-mail | Web | 11. června 2016 v 16:06 | Reagovat

Ilonko, to jste si pořádně šlápli. A ještě počasí trochu nepřálo. V dešti se moc dobře nešlape, to znám. :-) Moc se mi líbí ta poslední fotka. :-)

12 Čerf Čerf | E-mail | Web | 11. června 2016 v 18:31 | Reagovat

Šumavu jsem měl taky v hledáčku, ale nakonec letos vyhrály (už podruhé za sebou) Jeseníky :-).

13 Miloš Miloš | Web | 21. června 2016 v 8:34 | Reagovat

Převýšení víc než 500 m na kole je pro mě horší než 1000 m pěšky.
Bučinu znám, plot s ostnatým drátem, hláska, ... tvoří menší skanzen totality, vedle je ale pěkný hotýlek, malý mlýn, stružka vody, hezké místo k posezení.

14 Iris Iris | E-mail | Web | 5. července 2016 v 13:02 | Reagovat

No jo, Železná ruda, tak jsem byla před 100 lety s rodiči a prý na mě do stanu koukala kráva :D a já řvala.
Od Brna je Šumava děsně daleko, ale někdy bych se tam chtěla zajet podívat.
Fotky parádní, já doufám, že mi letos dovolená výjde.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.