Vzhůru na Kleť

5. června 2014 v 21:12 | Pižlík1 |  Hory
Kleť je nejvyšší hora Blanského lesa, který je součástí Šumavského Podhůří. Leží v nadmořské výšce 1083 m a na jejím vrcholu stojí nejstarší kamenná rozhledna v Čechách, zvaná Josefova věž. V pondělí jsme se tam vypravili. Vlakem jsme dojeli do Českého Krumlova a z nádraží se vydali po turistické cestě sedm kilometrů na vrchol.

Nádraží v Českém Krumlově

Rozhledna (Josefova věž) a restaurace

Výhled z rozhledny

Hvězdárna kousek pod vrcholkem

Nahoře kromě rozhledny se ještě nachází televizní věž, restaurace, sluneční hodiny a kousek pod vrcholem hvězdárna. Restaurace byla zavřená, což nám zas tak nevadilo, poněvadž jsme zvyklí nosit veškerou potravu sebou. Rozhledna je přístupná nonstop díky turniketu, vstup 20 Kč. Dolů jsme scházeli druhou stranou do žst. Zlatá Koruna. Naši pozornost upoutala ve vesnici Kokotín směrovka do vesnice Pičín. Tento ukazatel umístil někdo, komu nechybí smysl pro humor. Z mapy jsem zjistila, že vesnice Pičín skutečně existuje, leží kousek od Příbrami a od Kokotína je vzdálena opravdu 118 km.

Směrovka na Pičín

Ze Zlaté Koruny jsme jeli osobním vlakem do Českých Budějovic, odtud přestoupili do rychlíku směrem na Plzeň a ve Strakonicích pokračovali vláčkem do Vimperka. Právě tuto regionální trať (Strakonice-Vimperk) jsme si vybrali záměrně kvůli známým Hošticím. Cestou kvůli výlukám jsme nabrali zpoždění deset minut a já se těšila, že vlak, stejně jako ve filmu, nebude zastavovat. A představte si - zastavil! Přitom nikdo nenastupoval, nikdo nevystupoval. A víte proč? Sdělovací zařízení bylo do Hoštic v poruše a strojvedoucímu se ho podařilo zprovoznit až ve Volyni.Smějící se

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 dáša dáša | E-mail | Web | 6. června 2014 v 10:17 | Reagovat

Ilonko, vy se máte, že jste na Šumavě :-) My jsme tam jezdily, když děti byly menší a s přáteli s dětmi :-)  :-D Teď jezdíme jen s přáteli :-) A těch hub :-D
Josefova kamenná rozhledna je krásná, přesně podle mé představy, jak má rozhledna vypadat :-) Kámen je vždycky krásný :-) Ty hory, které jste viděli z rozhledny, je Šumava nebo jste viděli dál? Překvapilo mě, že hvězdárna je pod horou, u nás v HK je na kopci :-?  :-)
Asi je to tím, že tam je tma tmoucí a hvězdy jsou krásně vidět :-)
Ilonko, přeji vám na dovolené krásné počasí a opatrujte se :-)  :-D

2 VendyW VendyW | E-mail | Web | 6. června 2014 v 11:01 | Reagovat

V Hošticích byla dcera s přítelem na výletě když se takhlepotulovali po Šumavě. A pak tam jednou zajela když byla ve Volyni v době když dělala obchoďačku. Díky tomusjezdila skoro celou republiku křížem krážem. Občas jsem jezdila s ní, když jela na západ a měla našíchatu jako výchozí bod. nemusela spát v hotelu protože to vždycky měla naplánovánona dojezd. A já se starala o papú. ;-) Spolu jsme absolvovaly ávštěvu jiné známételevizní vesnice a to Třešňové (ve skutečnosti Višňová) z Chalupářů. Popravdě skoro všechno je tam i teď stejné jakv telce. Jen tu chalupu jsme tedy nepoznaly.....

3 Ježurka Ježurka | Web | 6. června 2014 v 17:03 | Reagovat

Koukám, že v Českém Krumlově je toho krásného víc než jen to, co všichni víme. Jinak jsem ráda, že jsi to tentokrát zvládla bez nehod. Určitě se vám vše dařilo, počasí vyšlo, vlak zastavil :-D

4 Intuice Intuice | E-mail | Web | 6. června 2014 v 17:33 | Reagovat

A mně se líbí to modro na nebi na první fotce! Teď v horku se trošku před sluníčkem schovávám, jsem slunceplachá. :-)

5 děda tik tak děda tik tak | Web | 6. června 2014 v 19:50 | Reagovat

Vybrala jsi Ilonko moc hezké místo. Pro mne teda dost známe pro dvouletý pobyt. Vimperk, Kašperské hory a další okolní místa na která vcelku rád vzpomenu. Tak ať se líbí. :-)

6 Melissa Melissa | Web | 7. června 2014 v 0:11 | Reagovat

Pěkné fotky:)Pobavily mě ty cedule,fakt dobrý:)Jinak ta rozhledna je pěkná a mně by se určitě líbila ta hvězdárna:)Tak to sis výlet určitě užila:) :-P

7 Čerf Čerf | E-mail | Web | 8. června 2014 v 13:58 | Reagovat

Další zajímavý tisícový korálek.

8 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 8. června 2014 v 15:28 | Reagovat

Pičín, Kozomín, Řitka, svěle složená kytka zpívali svého času Tesaříci :-D Na Kleti jsme byli pře dvěma lety, kdy jsme pobývali na dovče na Lipně. Hospůdka byla tehdy otevřená. :-)

9 Helena Helena | E-mail | Web | 8. června 2014 v 20:39 | Reagovat

No vidíš, a my se vždy kochali v Českém Krumlově. :-)

10 Miloš Miloš | Web | 9. června 2014 v 9:49 | Reagovat

V Českém Krumlově jsme byli nedávno, ale autem, kde je vlakové nádraží, nemám zdání. Také by mě nenapadlo, že Kleť je tak blízko. Příště to zkusíme taky :-)

11 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 9. června 2014 v 18:31 | Reagovat

[1]: Na Šumavu jezdím moc ráda. Hory jsou Šumava a Bavorský les. Měly by být vidět i Alpy, ale ty  vidět tentokrát nebyly. Hvězdárna byla zhruba o dvacet metrů níže, také mě to překvapilo.

[2]: Dobrý nápad, do Višňové se někdy také musím zajet podívat. :-)

[3]: Ono je nádraží v Krumlově tak trochu mimo město. :-)

[4]: Já jsem také slunceplachá. :-)

[5]: Mně se tam strašně líbí. :-)

[6]: Výlet se povedl. :-)

[7]: Přesně tak. :-)

[8]: Máš pravdu, na tu písniču si také pamatuji. :-)

[9]: Doporučuji výlet na Kleť. :-)

[10]: Je kus od centra. Na Kleť vede pěkná cesta, dokonce i cykrotrasa. Kdybych to věděla, vzala bych si kolo. :-)

12 Kosáček Kosáček | E-mail | Web | 20. června 2014 v 11:07 | Reagovat

No páni, parádní. Na Šumavě jsem měla strýčka, každý rok jsme si říkali že zajedeme a nikdy nám to nevyšlo. Strýček umřel, docela mlád a nečekaně, nemoc si nevybírá a jestli pojedeme, sama nevím, ale já osobně bych chtěla vidět Šumavu a její velikány. Musela jsem se smát, Pičín, krásné jméno, čímpak si ho asi zasloužilo. Děkuji za návštěvu a komentář. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.