Itálie - Walliské Alpy (2. část)

26. srpna 2013 v 18:35 | Pižlík1 |  Hory
Po nedělním sestupu do kempu jsem si zalepila paty gelovými náplastmi, ale už předem jsem věděla, že v úterý (20. 8. 2013), až půjdeme na chatu Capanna Quentino Sella do výšky 3 585 m (výchozí bod na Castor), náplasti nevydrží obrovský tlak a protrhnou se.

Schody ke kabinkové lanovce ze Stafalu na Colle di Bettaforca

V kabinkové lanovce jelo i plno důchodců jen tak na výlet.

Cesta od lanovky byla dobře značená, šli jsme po čísle 9

Na rozlehlou plošinu, kde stojí chata Capanna Quentino Sella už vedla jen via ferrata

Rozlehlá plošina před chatou

V pondělí jsme se jen tak povalovali a šli projít do městečka a do oddychové zóny k jezeru. Předpověď na nadcházející dva dny byla víc než příznivá, celý den mělo svítit slunce. Ve středu, 21. 8. 2013 dopoledne, jsme opět autobusem vyjeli do Stafalu, kde jsme trpělivě vystáli frontu na lanovku, tentokrát na druhou stranu - Colle di Bettaforca. Příjemným zjištěním bylo, že jsme platili za každého pouze 15 EUR (v neděli 21 EUR). Stejně jsme ale museli 2x přesedat. Nejdříve jsme použili lanovku kabinkovou, pak dvousedačkovou. Lidí bylo obrovské množství, všichni chtěli využít krásné počasí. U pokladny jsem se zasekla helmou pověšenou na batohu za truhlík s muškáty a málem ho shodila na zem. Petr mě musel odháknout. Z horní stanice lanovky jsme vystoupili na sedle Colle di Bettaforca (2 672 m) a pokračovali po dobře značené kamenné cestě do sedla Passo Della Bettolina (2 905 m). Místy jsme procházeli sněhovými hřebínky, což nebylo s mými nízkými trekovkami moc příjemné. Také jsme přecházeli dřevěný mostek, zavěšený přes hlubokou průrvu. Zhruba po dvou hodinách nás čekal bonus v pobobě via ferraty. Konečně jsem ocenila na hlavě nasazenou helmu, poněvadž proti mně jdoucí neomalený turista bezohledně při otočce zamával batohem a já dostala ránu cepínem.

Chata Capanna Quentino Sella (nová budova)

Stará budova, kde jsme spali. Jak tam řekl jeden Slovinec: "Slovani zvlášť - Italové zvlášť, protože křičí."

Uvnitř staré chaty se topilo těmito zastaralými kamny, v noci venku dosahovala teplota -15°C a všude byly otvory ve zdech.

Budova s WC

Zde si ráno vařili jídlo nocležníci z nové budovy, kteří neměli zajištěnou stravu. Ráno před výstupem byla fronta na záchody až ven.

Na chatu Capanna Quentino Sella jsme se vydrápali před patnáctou hodinou. S Ivanem a Rosťou, protože oba umí anglicky, jsme šli dovnitř, abychom dojednali předem objednané ubytování. S přihlašujícím jménem Kolářová jsme neuspěli, recepční reagovala až na jméno Ilona, tedy spíše Aláma. Udělali ze mě Alámu. Když si chtěl někdo něco z naší skupiny objednat, musel říct, že je od Alámy. A jelikož Aláma je členem Alpenverein, dostali jsem celá skupina slevu! Místo 26 EUR za osobu jen 13 EUR. Přenocovali jsme ovšem v druhé, původní staré chatě. Nejdřív jsme se cítili trochu dotčeni, že nás, stejně jako příslušníky všech východních států strčili do zadní budovy, ale nakonec jsme byli rádi. Na WC jsme stejně všichni museli společně docházet do prostřední budovy a v nové budově, kam byli přesunuti příslušníci západních států, se nesmělo vařit. Naše zastaralá chata měla malou předsíň se stoly, kde jsme si v pohodě každý uvařil nebo ohřál, co chtěl. Ubytovaní z hlavní budovy, kteří neměli zajištěnou stravu, chodili vařit ven a nebo do budovy se záchody.

Na plošině, kde stojí chata, přenocovali mnozí jen ve stanech.

Večer jsme si ještě poklábosili se skupinkou sedmi Slovinců a dvěma Brňáky. Pak jsme si nařídili buzení na čtyři hodiny ráno a šli spát. Čekal nás náročný den - výstup na Castor (4 226 m).

Pohled z chaty Capanna Quentino Sella na cestu vedoucí na Castor, která nás čekala další den.

Pokračování pozítří.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Čerf Čerf | E-mail | Web | 26. srpna 2013 v 19:22 | Reagovat

Devítka vypadá věru jako úplně pohodová cesta :-). No, máte můj obdiv. Pro mě byl vrcholem podobných výletů pobyt v Roháčích, Fudžisan nepočítám, neb to je jen kopec lávy a žádná skála :-).

2 VendyW VendyW | E-mail | Web | 26. srpna 2013 v 19:37 | Reagovat

Dneska mi je docela doma zima, takže si dělám teplej čaj a chodím v mikině....ale spát při - 15°C v děravý chajdě je šílené a pro mne přímo nepředstavitelné.Teď mi bude ještě větší zima!!!! Máš mou velkou úctu!

3 Intuice Intuice | E-mail | Web | 26. srpna 2013 v 20:33 | Reagovat

Tedy Ty máš ale zážitky! Jsem ráda, že se s námi podělíš, protože myslím, že málokdo jako Ty se dostává na takováto místa! :-)

4 děda tik tak děda tik tak | Web | 26. srpna 2013 v 21:35 | Reagovat

Moc hezky se to čte, jenom jsem si musel natáhnout teplé ponožky a to z popisování Tvého zimního nocování. Ta fotografie s pohledem na okolní pohoří, nádhera. :-)

5 Pavel Pavel | E-mail | 26. srpna 2013 v 22:53 | Reagovat

No, to je dobrý :-D  Spát v děravé "chatrči" s teplotou 15 stup. Ti nevadí, ale jak přijde v práci na řadu klimatizace, byť jen na chvíli ( a teplota v cimře je 24 ) , to už "kvílíš" ... :-D :-D O_O 8-) :-D

6 Pavel Pavel | E-mail | 27. srpna 2013 v 5:14 | Reagovat

Apropos... Kdy dáte K2 nebo M.Everest  :-D  :-) ;-)

7 Helena Helena | Web | 27. srpna 2013 v 9:26 | Reagovat

Máte nezapomenutelné zážitky,pořád se ptám,co lidi žene tam někde nahoru.Je to zřejmě jak droga. :-) Ale ty výhledy,když je jasno - nááádhernéé Ilčo. :-)

8 Babs Babs | E-mail | Web | 27. srpna 2013 v 14:44 | Reagovat

Pročpak takhle dělili lidi na východní a západní národy při ubytování...?

9 Miloš Miloš | Web | 27. srpna 2013 v 21:08 | Reagovat

Ta první část by se mně líbila, tam ještě není sníh.
Vidím, že to ubytování ve vysokohorských chatách zrovna komfortní není.
Já jedu na víkend do Vysokých Tater a budeme ubytování v chatě TANAPu, což asi bude něco podobného.

10 danielinama danielinama | Web | 28. srpna 2013 v 8:18 | Reagovat

Opravdu nádherná příroda :-) Ta stará chata je už nejspíš v dnešní době zajímavá turistická rarita, ale působí to docela romanticky. Jen tu velkou ráno bych asi oželela :-(

11 Miloslava Miloslava | Web | 28. srpna 2013 v 17:42 | Reagovat

Taky by mě zajímalo proč takto dělí lidi,ale oni asi opravdu jsou Italové hlasitější,no to bych se asi ani nevyspala,v takové chatrči???teda to je síla,ale máš určitě krásné zážitky.
PS:Díky za upozornění,že mě zase někdo švihnul a zničil fotky z článku,abych řekla pravdu pomalu mě to přestává bavit.
Ten džusík je vynikající,ale musíš si jej asi dosladit,já tolik nesmím.pa těším se na další fotečky. :-)

12 pizlik1 pizlik1 | Web | 28. srpna 2013 v 22:11 | Reagovat

[1]: Ona moc pohodová nebyla, zvlášť když pak vedla v podobě hřebínků a lan.

[2]: Zajímavé je, že já jsem neobyčejně zmrzlý člověk, ale na horách mi zima zas tak nevadí. Doma jsem zmrzlá taky a věčně si vařím horký čaj. :-)

[3]: Zážitky z hor jsou skutečně nezapomenutelné a působí jak droga.

[4]: Alpy jsou hory, před kterými si člověk připadá strašně malinkatý. :-)

[5]: To je právě to zajímavé. Na horách, i když mrzne a je mi zima, tak nenastydnu a tady v nížině jsem věčně zahleněná. Klimatizace je příšerná, asi jsem na ni alergická, stačí chvíli a pálí mě v krku.

[6]: To nehrozí. Musela bych mít nějakého sponzora a umět pořádně lézt.

[7]: Pohledy z vrcholů jsou tak fascinující, že kdo to jednou zažil, musí se do hor neustále vracet. :-)

[9]: Ono v takových výškách to už ani komfortní být nemůže. Tatry bych brala klidně taky. Teď v září tam bývá stabilnější počasí.

[10]: Romanticky působí, ale jen zvenku. Uvnitř kamna s velkou plynovou bombou. :-)

[11]: My jsem ze začátku byli docela naštvaní, že nás strčili do té horší chaty. Asi nás berou pořád jako něco podřadnějšího, protože všechny cizince ze západních států ze zadní chaty přestěhovali večer do nové budovy, i když původně je nastěhovali tam.

Ohledně těch fotek by ses měla na to zeptal na blogu, přeci není možné, aby ti neustále vymazávali fotky.

13 Čerf Čerf | E-mail | Web | 28. srpna 2013 v 23:13 | Reagovat

[12]: Však v tom mém komentáři bylo notně ironické nadsázky. Takto si totiž opravdu pohodovou cestu nepředstavuju :-)

14 Ježurka Ježurka | Web | 29. srpna 2013 v 14:32 | Reagovat

No, Alámo, tohle si vůbec já nedovedu představit jako dovolenou! Pro mne by to bylo za trest! Bohužel, ale je vidět, že Ty jsi ve svém živlu.

15 Amelie Amelie | Web | 16. září 2013 v 2:55 | Reagovat

Klobouk dolů, jsi úžasná!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.