Čtvrtek a pátek

1. března 2013 v 13:53 | Pižlík1 |  Dovolená
Čtvrtek
Stopy na Šumavské magistrále jsou neustále upravovány.

Pořád mrzne, sníh zůstává i na kmenech stromů.

Jelikož jsem se už cítila poměrně dobře a dostávala zpět ztracenou formu, rozhodli jsme se ve čtvrtek pro náročnější třicetikilometrový okruh: Nové Hutě - Borová Lada - Kvilda - Horská Kvilda - Zlatá studna - Pláně - Nové Hutě. Ráno byl sníh namrzlý, takže lyže jely docela rychle. Kupodivu pětisetmetrový prudký kopec hned na začátku do Studeného Potoka se mi oproti úterý zdaleka nezdál tak strašný. (Patrně tím, že se začínám dostávat do formy). Nejhorší byl úsek z Borové Lady k rozcestníku pod Bučinou. Příšerné nekonečné stoupání! Z rozcestníku na Kvildu zbývalo sedm kilometrů, většinou po rovině nebo z kopce. Sníh se stoupajícími teplotami začínal být mokrý a tím pádem se i z mírného kopce muselo pořádně zabírat, takže jsme si moc neodpočinuli. Na Kvildě opět lidí jako na Václaváku a tak jsem byla ráda, když jsme opustili "dálnici" končící na Horské Kvildě. Nikde jinde se nedá potkat tak různorodá paleta běžkařů. Jezdí tu kromě profesionálů a průměrných amatérských běžkařů také lyžníci v rozepnutých kožichách a chlupatých beranicích. Někdy se jedná o skutečné rarity. Ze Zlaté studny na Pláně jsme se rozhodli jet zkrácenou, uhlazenou, ovšem ne moc širokou cestou. Jediný, leč závažný problém spočíval v jejím trychtýřovitém tvaru, což se plně projevilo při úsecích z kopce. Petr si lyže sundal, já bohužel ne. Levá noha trpěla nepřirozeně zkroucenou polohou při intenzivním plužení a měla jsem namále, že jsem nezlomila v trychtýři lyži. Z Plání jsme byli za chvíli zpět v Nových Hutí, opět ponořených do husté mlhy.

Pátek
Dnes poprvé ráno svítilo na Nových Hutích sluníčko. Za chvíli ale zmizelo a opět spadla mlha.

Ráno jsem se vzbudila a ejhle! Nemohla jsem se postavit pořádně na levou nohu. Pořádně jsem ji prohlédla, ohmatala a nevěřícně zakroutila hlavou! Nateklá achilovka, citlivá na dotek. Noha nebolí, jen když je klidu. Mám po lyžování! Okamžitě mi bylo jasné, že je to z včerejší části cesty ze Zlaté Studny na Pláně. Levou nohu jsem měla v trychtýři v nepřirozené poloze a navíc jsem tam jednou upadla a málem si zvrkla kotník. Je to vyloženě moje blbost. Kdybych si bývala jako ostatní sundala lyže a sešla nebezpečné části pěšky, nedopadla bych jako sedláci u Chlumce. Co teď s tím? Musím mít nohu v klidu a pokud se stav nezlepší, v pondělí ráno mě čeká návštěva lékaře. Rýsují se mi pěkné vyhlídky! Pokud budu důsledná a dodržím, co jsem slíbila, tak kromě vyšetření srdce a hlavy ještě absolvuji návštěvu u ortopeda.
Vrána v Nových Hutích

Abych nebyla smutná, Petr mi dopoledne přinesl rampouch.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 1. března 2013 v 14:13 | Reagovat

Tak když se dívám z okna na to že už je tu sníh tu a tam tak mi to připadá na té Šumavě jak v pohádce....a ten rampouch jo opravdu parádní :-)

2 Helena Helena | Web | 1. března 2013 v 17:03 | Reagovat

Já se tady trochu směji,ale neměj mi to za zlé. :-D Jsi jedinec,který si všechno chce prožít na vlastní kůži. ;-) Přeji Ti,atˇ noha nebolí a k těm doktorům si zajdi. :-)
Já už to mám za mnou.
Jinak fotky parádní,zimní,šumavské. :-)

3 Čerf Čerf | E-mail | Web | 1. března 2013 v 17:12 | Reagovat

Mrzuté, ale snad to nebude mít dlouhého trvání a noha se spraví. Tyhle končiny mám moc rád, ale přiznávám, že o dost víc v nezasněženém stavu :-)

4 Ježurka Ježurka | Web | 1. března 2013 v 17:19 | Reagovat

Tak jsem si přečetla vše o vaší dovolené, je to škoda, že to tak ošklivě dopadlo. Nádherné fotky jsem už viděla na FB. Sníh je krásně bílý, no jinak tam muselo být fakt krásně! :-(

5 pavel pavel | Web | 1. března 2013 v 17:41 | Reagovat

S tou beranicí bych byl já, protože jsem byl naposled na lyžích když mi bylo dvacet. :-D
Krásné fotky, na zimě se mi líbí ta mrazivě bělostně modrá na slunci.
Člověk by neměl nic přehánět, ale to obvykle zjistí až pozdě. Přeji uzdravení. :-)

6 Intuice Intuice | E-mail | Web | 1. března 2013 v 18:19 | Reagovat

Přeji, aby noha nebolela. Líbí se mi sluníčko na fotce, ale nejvíc mne dostal ten rampouch. :-)

7 Otavínka Otavínka | Web | 1. března 2013 v 19:38 | Reagovat

Přeji brzké uzdravení a jsem okouzlena nádherným rampouchem. Moc pěkné fotečky!

8 Vendy Vendy | Web | 1. března 2013 v 22:52 | Reagovat

To dovede naštvat.
Tak to dopadá, když se někdo překonává. Mám dojem, že poslední dobou se množí rčení Sportem ku trvalé invaliditě. :-D
Moc se mi líbí ta vrána na stromě. Krása!

9 Katka Katka | Web | 2. března 2013 v 7:38 | Reagovat

Ach, jak jsme někdy blbé ve svých aktivitách, co? TAky mívám takové stavy. Všichni jsou "rozumní", jen já "statečná." Jednou jsem si takhle přivodila otřes mozku, když jsme sjela to, co manžel ne. Jenže jsem při tom spadla, vůbec nic se mi nestalo, ale prý jak to hrklo, zakloktal mi v mozkovně mozek a uhodil se o lebku....a bylo to. Neuvěřitelné, ale bylo to tak :-P
A víš, co je nejhorší? Že to příště uděláme zase :-D A to, že mi to nepřipadá nejhorší, ale nejlepší - až do takových blbostí nebudeme mít chuť, budeme staré :-P
Držím palce....ať je vše OK.

10 Pižlík Pižlík | 3. března 2013 v 19:32 | Reagovat

[1]: Rampouch původně měřil přes metr, ale zlomil se. :-)

[2]: Máš naprostou pravdu.

[3]: Také mám raději Šumavu letní. :-)

[4]: Ano, bylo tam krásně. :-)

[5]: To bych tě chtěla v beranici vidět. :-D

[6]: :-)

[7]: :-)

[8]: Jsem nepoučitelná. :-)

[9]: Jsem ráda, že v tobě nacházím  spřízněnou duši, poněvadž si pak nepřipadám, že jsem nenormální. Vystihla jsi to úplně přesně. :-)

11 Katka Katka | Web | 4. března 2013 v 0:12 | Reagovat

[8]: "Zdravý člověk sport nepotřebuje a nemocnému škodí." To říká moje sestřenice. :-D

12 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 6. března 2013 v 16:58 | Reagovat

Syn dělal praxi ve Fakultní nemocnici a říkával,,mami, sportem k trvalé invaliditě. Když vidím, kolik sportovců je pořád v nemocnici, tak ani náhodou bych závodně nic nedělal."

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.