Cestování s koly

22. června 2012 v 10:31 | Pižlík1 |  Sport
S koly se dá bezvadně cestovat. Tedy pokud jedete autem a máte je připevněny na nosičích. Horší je, potřebujete-li kolo přemístit vlakem. Přesvědčila jsem se o tom opět minulý čtvrtek, když jsem podnikla se třemi výpravčími cyklovýlet na Českolipsko. Začátek nevypadal moc slibně. Zima sice nebyla, ale počasí nic moc, takže jsme počítali i s dešťovou variantou. Kvůli výluce mezi Ústím a Povrlami náš osobní vlak nabral zpoždění, nicméně přípoj na Českou Lípu nám neujel. Jak jsme přebíhali v Děčíně na jiné nástupiště, pěkně v řadě za sebou jako husy, strojvedoucí z otevřeného okénka na nás halekal, proč jsme si nenechali objednat zvláštní vůz. Patrně chudák trpěl z předešlých veder halucinacemi, protože při pohledu na náš počet kol by nemohl oplácnout takovou hloupost. Smáli jsme se a nahlas jízlivě prohodili, že se do Regionovy naše čtyři kola pohodlně vejdou, zvlášť, když je v hlavičce vlaku označení "rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol."
Regionova, do kterých se vejdou určitě více než čtyři kola

Jenže problémy z předešlých horkých dní měl pravděpodobně i vlakvedoucí, jelikož nám při revizi jízdenek s ironickým úsměvem popřál, abychom měli hodně štěstí a doufali, že po cestě nepřistoupí někdo s kočárkem, poněvadž kočárek má přednost. To už jsem nevydržela a vyjela: "To si děláte srandu, ne? Chcete říct, že nás na poloviční cestě vyhodíte?" Ostatní se snažili odlehčit vyhrocující konflikt šprýmováním, že se o případnou skupinu kočárků s dětmi postarají a pěkně se tam všichni poskládáme. Po chvíli nám začalo být neuvěřitelné horko a my zjistili, že topení pracuje na plný výkon jako v krutých mrazech. Petra první nahlas vyslovila myšlenku, která nás okamžitě napadla: "To je tutově pomsta za naše reptání." Nás, nadšené cyklisty, to ovšem vůbec nerozhodilo a ani nepokazilo náladu. Odložili jsme, co se dalo a celou cestu vesele klábosili.

Před třemi lety naše pětičlenná skupinka měla 3x defekt, z toho bylo postiženo 2x moje kolo. Jeli jsme ovšem v jiném složení. Na výletě na Českolipsko z této sestavy jela jen Petra a já.

Na tomto výletě nálepku smolaře dostal Míra. Smůla se mu začala lepit na paty hned po výstupu z vlaku při nasazování helmy. Odlomil nožičku u brýlí, takže byly na odpis. Dále po necelém kilometru dostal defekt. A aby toho nebylo málo, zhruba po dalších pěti kilometrech zlomil na zadním kole drát. Povolil tedy zadní brzdu, drát zamotal a i když kolo trochu šmajdalo, pokračoval statečně s námi v šetesátikilometrovém okruhu. Z kopce musel jet trochu pomaleji kvůli brždění jen přední brzdou, jinak ovšem zvládl celou trasu na výbornou. Ne, že bych byla škodolibá, ale většinou se na každé výpravě něco podobného přihodí a já byla ráda, že jsem to tentokrát neodnesla já. Míro promiň, ale mám dosud v paměti živou vzpomínku, jak jsem začátkem září před třemi lety s dvěma defekty byla smolařem výpravy já.


.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Anett Anett | E-mail | Web | 22. června 2012 v 12:14 | Reagovat

to máš aspoň pěkné zážitky :-)

2 pavel pavel | Web | 22. června 2012 v 13:38 | Reagovat

Za starých dob jsem lepil záplaty , když jsem píchl, ale naštěstí už pár ne. Ale slyšel jsem o nějakém samo znovu zalepujícím přístroji, který je tady v Německu k mání asi za dvacku.

3 helena helena | Web | 22. června 2012 v 15:29 | Reagovat

Máš štěstí,že máte vždy nějakého muže po ruce.Já bych byla ztracená.

4 Jezurka Jezurka | Web | 22. června 2012 v 17:42 | Reagovat

Lidí, vy co jezdíte takové trasy na kolech, jak já vás obdivuji! Ale nepsala jsi, že pracuješ na dráze? Že by byli i na kolegy drzí? Tak přeji jízdy bez nehod! :-D

5 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 22. června 2012 v 19:50 | Reagovat

Tak ti docela závidím nejen tu odvahu v dnešní době jezdit a ještě k tomu vlakem. To jste nakonec za kola platili, ne? Jako za spoluzavazadlo?

6 Macin Macin | Web | 24. června 2012 v 7:05 | Reagovat

S kolem jsem vlakem necestovala,ale jednou jsme museli kolo přepravit MHD.A to byl problém, protože nás z tramvaje vyhodili, takže jsme šlapali pěšky,pak kus metrem a zase pěšky, až domu. :-?

7 Vendy Vendy | Web | 24. června 2012 v 16:50 | Reagovat

S kolem si troufám do okruhu 10, max.15 kilometrů, abych, kdyby se něco podělalo, dokázala došlapat po svých... :-D
Ale vám se výlet docela povedl, přes všechny nepříjemnosti. ;-)

8 Lydie Lydie | 24. června 2012 v 20:55 | Reagovat

Také někdy naložíme kola do vlaku a jedem...Zatím jsme něměli problém.Asi před měsícem jsme jeli vlakem z Ústí n.Orlicí před měsícem.My jsme byli tři,pak došli ještě dvě.Přijel vlak od Pardubic - přestoupilo jich s koly sedm.Byli jsme v posledním voze - tam byl oddíl pro kola.Průvodčí říkala,že  vpředu jede ještě pět"kolařů".No klid a pohoda...

9 Lydie Lydie | 24. června 2012 v 20:57 | Reagovat

Příspěvek spadl.
Tak znovu.
Také někdy naložíme kola do vlaku a jedem.Zatím jsme neměli žádný problém.Asi před měsícem jsme jeli vlakem z Ústí n.Orlicí do Lichkova.

10 Lydie Lydie | 24. června 2012 v 20:58 | Reagovat

Tak znovu - dvakrát to spadlo...
Také někdy naložíme kola do vlaku a jedeme.Zatím bez problému.

11 Lydie Lydie | 24. června 2012 v 21:00 | Reagovat

Pokr. Asi před měsícem jsme tak jeli z Ústí n.Orlicí do Lichkova.Celkem se v té soupravě sešlo asi 17 lidí s koly.Žádný problém....

12 Lydie Lydie | 24. června 2012 v 21:03 | Reagovat

[7]:
Já,když jedu sama,tak se držím v dosahu tratě,abych v případě nějaké nouze mohla dojet domů vlakem. :-) Jinak většinou jezdím s manželem,tak technické věci řeší on.

13 Lydie Lydie | 24. června 2012 v 21:07 | Reagovat

[5]:
Za kolo se platí - buď na jednu jízdu 25 Kč. - nebo je celodenní za 5O Kč- / u některých vlaků 3O nebo 60 / u některých spojů musíš mít předem koupenou místenku pro kolo..../snad jsem to nepopletla.../

14 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 24. června 2012 v 21:28 | Reagovat

[1]: To mám. :-)

[2]: Záplaty mám také, teď už je jiná technologie a je to za chvilinku.

[3]: Máš pravdu, sama bych to asi nezvládla.

[4]: Průvodčí nás nemají rádi, protože
si nekupujeme jízdenku pro kolo jako spoluzavadalo.  Nic z nás totiž nemají.

[5]: Kolo se platí, jak napsala Lydie: spoluzavazadlo 25 Kč, celý den 50,- Kč. Úschova během přepravy, což znamená do služeního vozu, stojí: 1 vlak 30,- Kč, celodenní 60,- Kč. My nádražáci a majitelé aplikace In 100 mají spoluzavazadlo zdarma. Místenka na kolo je jen pro povinně rezervované vlaky, musí to být označeno v hlavničce vlaku a rezervace stojí 15,- Kč.
To, co na nás řval strojvedoucí se týká vyhrazení míst pro kolo, kdy se kola v určitém vlaku nepřepravují, a to se musí provést objednávka mnoho dní dopředu a platí se za každé kolo 50 Kč.

[6]: V MHD to je opravdu problém převést kolo.

[7]: Já jezdím zase v dosahu vlaků, abych případně mohla nasednou a dopravit se domů.

[10]: My jezdíme většinou také bez problémů, ale skutečně průvodčí nemají rádi režisty, protože máme kolo jako spoluzavazadlo zdarma a oni mají z každého prodeje procenta. Navíc jízdenky pro kola kromě celodenních dokladů a nebo při rezervování na určitý vlak smějí pouze průvodčí nebo vlakvedoucí ve vlaku a ne u pokladny. Tam je to přísně zakázáno.

15 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 24. června 2012 v 21:28 | Reagovat

[12]: Přesně jako ty, jezdíme v dosahu vlaků. :-)

16 Radičik Radičik | E-mail | Web | 24. června 2012 v 22:24 | Reagovat

Chudák Míra.  Máš to psané v humorném duchu a to se mi líbí, hlavně ty halucinace stroj a vlakovedoucích. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama