Třetí den naší dovolené - 22. 6. 2010

22. června 2010 v 20:16 | Pižlík |  Dovolená
Dnes ráno už konečně nepršelo, ani nebylo po dešti, nicméně Petra bolely nohy (vůbec se nedivím, včera to byl jeho první výlet na kole), neměli jsme   koupenou náhradní duši (nejbližší prodejna je na Kvildě nebo ve Vimperku) a tak jsme jeli do německého Neuschonau (necelých 30 km od Strážného), centra Národního parku Bavorského lesa. Těsně za hranicemi ve Philippsreutu nás předjelo černé BMW a na zadním okně se rozsvítil nápis Polizei a STOP. Věděli jsme, že nás čeká  speciální kontrola bavorskou policií. Petr zastavil a řekl: "Připrav se, budeš překládat, teď si užijeme!"Překládat jsem nemusela, oba policajti mluvili obstojně česky a byli slušní. Zkontrolovali doklady, číslo karoserie a motoru, ptali se, kam jedeme, nakoukli nám do batohů a po chvilce nás pustili.
V Neuschenau jsme zaparkovali na jednom z mnoha parkovišť a vypravili se na prohlídku výběhů se zvířaty, kteří žili nebo ještě žijí na Šumavě a v Bavorském lese. Stezka je dlouhá 7 kilometrů a protože jsme všechno důkladně zkoumali, natáčeli a fotografovali, trvalo nám téměř 5 hodin, než jsem došli zpět k parkovišti. Vůbec unikátní zážitek jsme měli s divočáky, kteří volně pobíhali mezi návštěvníky. Malá selátka kvičela, pochrochtávala  a vůbec se nebála. Najednou  na plotem projíždělo auto  a všichni divočáči včetně selat se zvedli a uháněli s rarostným kvičením k plotu. Když zjistili, že  auto neveze krmení, ale pokračuje dál,  začali rozlobeně chrochtat a vraceli se zpátky k návštěvníkům.
Původně jsme měli ještě v plánu navštívit nově zpřístupněnou unikátní stezku v korunách stromů (nejdelší na světě), ale z časových důvodů jsme museli zpět do Česka. Stihli jsme si ještě zaplavat ve Volarech v bazénu a pak už pospíchali do našeho penzionu.
Dnešní den se skutečně vydařil. Národní Bavorský park vypadá jako opravdový prales,  všude čisto, navíc jsou návštěvníci disciplinovaní a dodržují pravidla. Vstupné bylo zdarma, pouze se platilo za parkování. Natočili jsme spoustu videí, už se těším, jak je budu doma upravovat - hlavně ta s divočáky.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.